webhostclub webhostclub .

webhostclub

پاك كردن اطلاعات هارد ديسك بدون امكان بازيابي!



در بعضي از مواقع اطلاعات ذخيره شده برروي هارد ديسك ها بايد به گونه اي پاك شود كه هيچگاه قابل بازيابي نباشند اما چگونه مي توان اين كار را انجام داد.

پاك كردن اطلاعات هارد ديسك

پاك كردن اطلاعات به طوري كه قابل بازيابي توسط افراد خبره يا جاسوس ها نباشد، هميشه يك دغدغه براي سازمان ها بوده است، اخيراً محققان روشي مبتني بر تابش الكتروني ارائه كردند كه با استفاده از آن مي توان اطلاعات را براي هميشه از بين برد؛ بدون اين كه با نرم افزارها قابل بازيابي باشد.

زماني كه قصد پاك كردن اطلاعات از روي هارد ديسك را داريد، ممكن است برخي برنامه ها يا اطلاعات حياتي از بين بروند با اين كار ديگر نمي توان بعضي برنامه ها را اجرا كرد همچنين مشكل ديگري كه در پاك كردن اطلاعات وجود دارد زماني كه شما قصد داريد اطلاعاتي را پاك كنيد، اگر هاردديسك شما دست يك متخصص كامپيوتر باشد، مي تواند با ترفندهايي تمام اطلاعات پاك شده را بازيابي كند.

اين مشكل گاهي چنان جدي است كه برخي به فكر از بين بردن هارد ديسك مي افتند تا اطلاعاتشان به دست فرد ديگري نرسد.
براي حل اين مشكل محققان راهكاري ارائه كردند كه در آن از روش پرتوالكتروني براي از بين بردن دائمي اطلاعات كامپيوتري استفاده مي شود.
پردازش با پرتو الكتروني (e-beam) روشي است كه در آن از الكترون با انرژي بالا براي دستكاري ذره استفاده مي شود، در اين روش با بمباران الكتروني، ماده مورد نظر يونيزه مي شود.

محققان موسسه جرجيا روش نگارش با پرتو الكتروني ارائه كردند كه با استفاده از آن مي توان كربن را روي سطح گرافن قرار داد، آنها اين روش را لايه نشاني تحريك شده با پرتو الكتروني متمركز ناميدند، اين روش نوعي ليتوگرافي بهبود يافته است.
در اين روش با تغيير سطح انرژي، زمان تابش و محل پرتوالكتروني مي توان نرخ رسوب لايه روي سطح را تنظيم كرد و در نهايت فرآيند نگارش روي سطح را با كنترل انجام داد. پرتو الكتروني معمولا با استفاده از شتاب دهنده الكتروني ويژه روي سطح اعمال مي شود.

با اين روش مي توان ادوات الكترونيكي گرافني كه اطلاعات روي آن قرار گرفته را دستكاري كرد، به طوري كه هم مي توان روي سطح اطلاعات را نوشت و هم مي توان سطح را تغيير داد، براي مثال مي توان پيكربندي سطح را به دلخواه تغيير داد.
امنيت اطلاعات هميشه براي برخي سازمان ها از اهميت بالايي برخوردار بوده است. اين فناوري مي تواند براي ساخت تجهيزات از بين برنده اطلاعات استفاده شود.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۰:۲۱ توسط:webhostclub موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :